Regionálne značenie miestnych produktov je jednotné grafické označenie kvalitných výrobkov a služieb, ktoré sú vyrábané, resp. poskytované vo vymedzenom regióne a spĺňajú vopred stanovené kritériá.
Hlavné ciele regionálneho značenia miestnych produktov:
Z uvedených dôvodov sa regionálne značenie zavádza v okolitých krajinách i na Slovensku ako jedna z účinných možností podpory miestnej ekonomiky.
Regionálne značenie miestnych produktov zaviedla na Slovensku nezisková organizácia Regionálne environmentálne centrum (REC) Slovensko v roku 2008 pre regióny Kysuce, Malé Karpaty a Záhorie. Od roku 2011 sa do aktivít regionálneho značenia produktov zapojili viaceré miestne akčné skupiny (MAS) na Slovensku, ktoré dodnes vytvorili (resp. oživili) pätnásť regionálnych značiek miestnych produktov, a to Gemer-Malohont, Hont, Novohrad, Podpoľanie, Ponitrie, Nitrava, Malodunajsko-Galantsko, Karsticum, Kopanice, Záhorie, Produkt Liptova, Horehronie, Horný Šariš, Horný Zemplín, Rudohorie-Hnilec-Sľubica, Piešťansko a Pohronie.
Regionálna značka zaručuje, že označený produkt/služba:
Regionálna značka je určená predovšetkým pre:
O získanie značky “regionálny produkt GEMER-MALOHONT” sa môžu uchádzať právnické aj fyzické osoby, a to samostatne hospodáriaci roľníci, včelári, živnostníci, remeselníci, ľudoví umelci, firmy alebo organizácie so sídlom alebo prevádzkou v regióne Gemer-Malohont (viď územie pôsobnosti)
Miestni výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú vďaka regionálnej značke a jej intenzívnej podpore predovšetkým jednotnú propagáciu svojich produktov, konkurenčnú výhodu a jednoznačnú identifikáciu výrobkov vo vzťahu k regiónu, ako aj priestor pre vzájomnú spoluprácu.